GME Invest

System Odczytu Ewidencji Monitorowania Mediów to przyjazny środowisku nowatorski system monitoringu sieci wodociągowej za pośrednictwem transmisji danych przy użyciu sieci telefonii komórkowej.

Pozwala on na dokonywanie zdalnych odczytów bez konieczności absorbowania użytkownika. Rozwiązuje to problemy zamkniętych mieszkań, studzienek wodomierzowych, obiektów przemysłowych oraz innych trudno dostępnych miejsc. Dzięki karcie SIM umieszczonej w nakładce na wodomierzu jesteśmy w stanie z dużą dokładnością i w czasie rzeczywistym monitorować zużycie wody. Zebrane w systemie informacje są przesyłane przez sieć komórkową do serwera. Liczba przesyłanych odczytów jest praktycznie nieograniczona, co umożliwia pełną analizę danych oraz monitoring sieci i urządzeń pomiarowych.

Ten rodzaj transmisji nie ma ograniczeń związanych z odległością – odczyt może być przeprowadzony w gęsto zaludnionych miastach i w rozproszonej zabudowie na wsi. Nasz system zapewnia właściwą ochronę oraz monitorowanie wody.

Oferta


Zalety systemu SOEMM


• Zdalny, zautomatyzowany odczyt danych z wodomierzy;
• Prosty system finansowania (możliwość finansowania na zasadach abonamentu);
• Redukcja kosztów odczytu przy wzroście sprzedaży;
• Możliwość monitorowania pracy instalacji i funkcjonowania urządzeń pomiarowych oraz sygnalizacja stanów awaryjnych i nieautoryzowanych ingerencji (kradzieży);
• Dokładny pomiar dzięki wykorzystaniu wodomierzy najlepszych producentów m.in. Mirometr, Sensus, Itron;
• Dostęp online;
• Brak konieczności inwestycji w infrastrukturę przesyłową (teleinformatyczną);
• Brak konieczność instalowania dodatkowych modułów i aplikacji;
• Możliwość indywidualnego zdefiniowania alarmów informujących o zdarzeniach na sieci;
• Elastyczna struktura – aplikacja może być na życzenie klienta rozwijana i rozbudowywana o moduły, które będą ułatwiały pracę użytkownika;
• Eliminacja błędów powodowanych przez czynnik ludzki;


Korzystając z aplikacji SOEMM zyskujesz:
• Możliwość monitorowania pracy instalacji i funkcjonowania urządzeń pomiarowych oraz sygnalizacja stanów awaryjnych i nieautoryzowanych ingerencji (kradzieży);
• Zdalny dostęp do danych niezbędnych przy wystawianiu faktur dla odbiorców;
• Zarządzanie przepływami, możliwość szybkiego i precyzyjnego planowania poboru wody;
• Podniesienie dokładności procesów związanych z rejestracją poboru;
• Uzyskiwanie w czasie rzeczywistym informacji o zdarzeniach na sieci;
• Redukcja strat powstających na etapie dystrybucji (ubytki, kradzieże, ingerencje osób trzecich);
• Wzrost konkurencyjności wodociągu i podniesienie poziomu innowacji;
• Dostęp do danych wszystkich odbiorców w jednym miejscu i w jednym czasie;
• Możliwość zbierania danych w dowolnie wybranych i zaprogramowanych okresach rozliczeniowych, ich przetwarzania i analizowania;
• Podniesienie poziomu szczelności sieci;
• E-BOK (elektroniczne biuro obsługi klienta);

Z systemem SOEMM nawet niewielkie miasto czy gmina mogą zostać innowatorami na dużą skalę.

Przewaga konkurencyjna


System radiowy a system GSM
System SOEMM w porównaniu do tradycyjnych systemów radiowych wykazuje o wiele wyższy poziom dokładności i funkcjonalności. Tradycyjne systemy radiowe nie oferują tak szerokiego wachlarza możliwości jaki dostępny jest w systemie opartym na sieci GSM.
Na czym polega przewaga SOEMM nad konkurencją ?
Najważniejsze różnice przemawiająca na korzyść systemu SOEMM to:
• Możliwość zdalnego odczytu danych,
• Poprawa szczelności sieci wodociągowej,
• Dostęp online,
• Możliwość indywidualnego zdefiniowania alarmów,
• Inwentaryzacja sieci,
• Możliwość finansowania na zasadach abonamentu.

FAQ


1. Jakie media można monitorować przy wykorzystaniu SOEMM?
SOEMM obsługuje media wody i ciepła, w przyszłości dostosowany będzie do obsługi przesyłu energii elektrycznej, gazu oraz odpadów komunalnych.
2. Gdzie mogę uzyskać szczegółowe informacje dotyczące zasad wdrożenia i kosztów?
Wszelkie pytania dotyczące możliwości wdrożenia usługi SOEMM w Państwa przedsiębiorstwie proszę kierować na adres mailowy: biuro@gmeinvest.pl lub przez formularz kontaktowy.
3. Czy do obsługi systemu wymagane są specjalne szkolenia/kwalifikacje pracowników?
Wdrożenie systemu jest zawsze zakończone blokiem szkoleniowym, na którym przedstawiciel GME Invest wprowadza osoby odpowiedzialne za obsługę systemu w zasady pracy.
4. Czy SOEMM pozwala na komunikację z zewnętrznymi systemami danych?
Struktura systemu została zaplanowana w taki sposób, aby umożliwiała dopasowanie go do innych systemów wykorzystywanych w przedsiębiorstwie. Warto pamiętać, że każda zmiana i modyfikacja prowadzona jest indywidualnie i wymusza konieczność uprzedniego określenia potrzeb, jakie spełniać ma w przedsiębiorstwie SOEMM.
5. Ile czasu zajmuje wdrożenie usługi?
Okres niezbędny do poprawnego wdrożenia usługi zależy od ustalonego indywidualnie harmonogramu prac. W praktyce czas ten oscyluje w przedziale od 2 do 12 miesięcy, przy czym największy nakład czasu związany jest z fizycznym montażem liczników na poszczególnych punktach poboru. Zaleca się wdrażanie systemu sektorami o średniej ważonej 20% ilości odbiorców całego wodociągu, tak aby proces w latach kolejnych był procesem ciągłym na tym samym poziomie.
6. Czy system SOEMM współpracuje z programami księgowymi?
System umożliwia bezpośrednie eksportowanie danych księgowych do popularnych formatów plików. Jeżeli wykorzystywany w przedsiębiorstwie program księgowy dopuszcza możliwość importowania zewnętrznych źródeł danych istnieje możliwość wzajemnej transmisji danych fakturowych bezpośrednio do programu księgowego. Z uwagi na szeroką gamę dostępnych na rynku aplikacji służących prowadzeniu księgowości, kwestia implementacji danych stanowi zawsze przedmiot indywidualnych uzgodnień.
7. Co z punktami, które nie mają zasięgu?
W przypadkach punktów sieci, w których zasięg telefonii komórkowej jest ograniczony producent w kooperacji z operatorem komórkowym podejmuje działania technologiczne mające na celu zapewnienie stałego sygnału, niezbędnego do prowadzenie ciągłej i niezakłóconej transmisji danych
z licznika. Urządzenia do przesyłu danych wymagają znacznie mniejszego poziomu zasięgu aniżeli telefony komórkowe.
8. Skąd mogę mieć pewność, że system będzie działał prawidłowo?
GME Invest świadczy usługi przy wykorzystaniu dostępnych na terenie naszego kraju sieci komórkowych – w bardzo nielicznych przypadkach mogą się pojawiać obszary o ograniczonym zasięgu telefonii komórkowej. W takich przypadkach producent w kooperacji z operatorem komórkowym podejmuje działania technologiczne mające na celu zapewnienie stałego sygnału, niezbędnego do prowadzenie ciągłej i niezakłóconej transmisji danych z licznika.
9. Czy przypadki nadużyć, kradzieży i ingerencji są zgłaszane bezpośrednio podczas ich wystąpienia?
SOEMM pozwala na rejestrowania zdarzeń związanych z próbami wpływu na pracę licznika za pomocą pola magnetycznego, zjawiskami przepływu zwrotnego, próbami sabotażu licznika oraz nieszczelnością zaworów zwrotnych. Dodatkowo użytkownik może definiować alarmy funkcjonalne – związane z informacją bilansową, nadmiernym przepływem wody lub zatrzymaniem przepływu. Liczba i rodzaje zdarzeń mogą zostać dopasowane do rzeczywistych potrzeb przedsiębiorstwa, i stanowią nieocenione narzędzie skutecznej kontroli sieci. Alarmy generowane są bezpośrednio podczas ich wystąpienia, a użytkownik jest informowany o ich zarejestrowaniu maksymalnie w ciągu 60 sekund od czasu ich fizycznego wystąpienia.
10. Jak wygląda serwis urządzeń komunikatora?
W przypadku stwierdzenia błędów w pracy urządzenia, jest ono demontowane i odsyłane do producenta. Naprawa gwarancyjna realizowana jest
w ciągu 7 dni roboczych, a po zakończeniu prac urządzenie zostaje zwrotnie odesłane do użytkownika. Montaż i demontaż urządzenia odbywa się
w prosty sposób, co wyklucza konieczność wizyt wykwalifikowanych instalatorów/serwisantów. 11. Czy urządzenie spełnia normy szczelności?
Tak, urządzenia spełniają obowiązujące normy szczelności. W ramach ustaleń z odbiorcą producent może dostarczyć system w klasie szczelności IP65-IP68.
12. Jak wygląda praca systemu w miejscach o ograniczonym zasięgu sieci GSM?
Lokalizacje wykazujące utrudniony dostęp do sieci GSM są traktowane na zasadach specjalnych – w razie potrzeby sygnał wzmacniany jest do 5 dB,
a praca nakładki telemetrycznej wspomagana jest zewnętrzną anteną nadawczą.
13. Która ze stron kontraktu odpowiada za pierwszy montaż?
Pierwszy montaż realizuje Przedsiębiorstwo Wodociągowe wdrażające system.
14. Czy pracujący z wodomierzem nadajnik można odpytać na życzenie?
Tak, urządzenia mogą zostać przygotowane przez producenta w takiej postaci. Wariant ten nie jest jednak wariantem standardowym.
15. Czy system GSM jest rozwiązaniem lepszym od systemu radiowego?
Przewaga konkurencyjna rozwiązań GSM nad rozwiązaniami radiowymi opisana jest w zakładce Zalety systemu SOEMM.
16. Jakie wodomierze wykorzystywane są podczas wdrożenia systemu?
SOEMM pracuje z licznikami renomowanych producentów, takich jak Mirometr, Sensus, Itron.